06 August 2011

susulan daripada pengalaman "terjumpa lebuh raya karak"... tertimbul pulak GPS misteri...

sambil2 tgok tv dgn kak aku....(iklan tv cerita khurafat the series dekat astro, yg ZAHIRIL ADZIM dgn NORA DANISH BERLAKON..aku peminat zahiril adzim..ngeh3x.).. teringat pasal aku tersesat atas highway karak tempoh hari... jadi aku pon cerita sikit2 kat kak aku...
habis jer crita, kak aku pulak masuk cerita pasal member kepada member dia yg guna GPS misteri... hayooo!!..mcm2 la...

cerita dia bermula begini...(sambil memandang mata kak aku, tekun giler nak dengar nih..)..
ada satu member kepada member dia ni.. (aku pon x tau, mcm mn nak terang... korang paham2 je la ek)...
satu famili baru pulang bercuti dari LANGKAWI, KEDAH.. pulang dari sana dalam pkul 9 mlm... nak balik rumah dia kat Langkawi jugak la...(rumah tu sebulan 2 kali jer balik.. sebab dia tinggal dekat tanah besar..)..
selalunya, cik misteri ni tahu sangat dah selok belok jalan tuh... tapi jarang balik , kadang kadang terlupa jugak, nama pon manusia....
kebetulan pulak, cik misteri nih nk try guna GPS dia tuh....sebab dia guna, dia kata jalan gelap sangat2 x nampak jalan...so, dia guna la GPS..
dia mula guna GPS tuh..
GPS: turn right...
GPS: 200 meter more and turn left...
GPS: turn left..
GPS tu ulang byk kali turn left... tapi cik misteri kata nak turn left apanyer... x dak satu lorong pon...
dia pon patah balik tempat dia mula td.. and try sekali lagi sambil drive slow ckit.. takut2 x nampak lorong yg GPS suruh turn left tuh....
jam dah pkul 12.00 t/mlm dah....
dia pon kata " uish, klu dari tempat mula td klu ikut2 10 minit saja dah sampai...
isteri dia pon sudah len macam riaksi...(org kg kata, nak kena tumpang)..
last2, dia kol seorang ustaz ni and tanya and minta tolong apa yg boleh, sebab dia tgok isteri dia pon dah semacam..and GPS pon len mcm je bunyi nyer..selalunya GPS suara pompuankan..hehehe...(seram plak...)... pkul 10 pagi esok baru dia ni sampai rumah dia...

(*agak2 korang aper yg ustaz tu buatkan...)

ustaz tu cuma minta dia baca ayat kursi banyak2 kali...and selawat...
"sesungguhnya ALLAH itu MAHA KUASA"...kalamnya menjadi senjata dalam alam yang lain...

peringatan:
-kadang2 kita dibohongi kecanggihan teknologi..tp beringt jika ia dimanipulasi oleh satu gelombang alam ghaib...ngeh3x... wallahualam..
-mulakan perjalanan anda dengan kalimah ALLAH SWT....
-segala musibah dan dugaan , kalam-Nya senjata hebat kita...

(entri lama dah tulis, tp nk publish punya lembab tenet)

No comments:

Post a Comment